persepsi|AFIQ

Korang nak tahu ? selama ni aku wonder,susah sangat ke perempuan nak pakaii tudung.tinggal sarung je tudung,then siap.bukan susah kan nak tutup aurat ni. senang je . dapat pahala lak tu.jadi apa yang wanita rugi kalau tak pakai tudung. walhal kalau korang tak pakai tudung ,wanita akan mendapat azab api NERAKA . korang sebagai wanita ni ,nak ke camtu? mendapat azab yang korang tak dapat tanggung peritnya.


Kalau yang dah pakai tu, pakai lah ikut syarak . Ni tidak, pakai tudung tapi, tak menutupi dada,jarang tudung (selalu tak pakai serkup atau anak tudung). Ade gak wanita yang pakai tudung tapi, pakai kain belah tengah, kain ketat , baju ketat bagai sarung nagka. apa ka ? pelik sungguh dengan wanita hari ni.ade gak wanita yang kat sekolah pakai tudung, tapi bile lepas je dari gate sekolah, hilang tudung tah ke mane. pakai je lah. bangga sangat nak tunjuk korang punye rambut ye ? ingat cantik sangat ?? haihh.


Some girls says : " buat ape nak pakai tudung kalau tak ikhlas?,baik aku buka je" . Situasi ni bagi aku, kau agak bengap lah.maaflah terkasar bahasa. mana taknye, menutup aurat kan dah menjadi tuntutan dalam islam. tak kira lah kau ikhlas ke tidak ,koau kena pakai gak. kalau ko fikir camtu, aku nak tanya , kau ikhlas tak menunaikan solat? kalau tak ikhlas ,kau tak solatlah ye ? maknenya rukun islam tu kau tak ikutlah ? adoi =.= Lama2 kau dah pakai tudung tu, mesti timbul dalam hati kau tu niat ikhlas kau pakai tudung. 


"Allah dan Rasul mengarahkan seluruh wanita muslimah untuk menutup aurat dan bukan hanya bertudung. Justeru, sama ada seseorang itu ikhlas @  tidak, suka @ x, di suruh oleh seseorg lain @ terbit dari hatinya sendiri , dia ttp wajib di sisi Allah untuk melaksanakan kewajipan itu"


Sekarang kan dah ade tudung yang terus pakai. itu pon korang tak nak pakai ? dah bagi kesenangan tak nak digunakan. haih.sungguh pelik =.= . pakai jelah tudung tu . MENUTUP aurat tu kan lebih elok. manis bila tengok korang bertudung. menutup aurat dengan sempurna. 


Aku sedar ,aku ni siapa nak nasihat korang. Aku lelaki, mana pakai tudung. Aku pon dah buat banyak dosa.Tapi ia adalh sebagai tanggungjawab aku sebagai saudara kau, saudara ISLAM. aku mohonlah korang berubah. Dunia ni bukan yang lama lagi,dah nak tiba hari kiamat. Semoga korang bertaubat ye. Sama2 kita harapkan iman kita dipelihara oleh Allah S.W.T . Amin...

4 comments:

islamic neutron said...

Aku ingat lagi ustazah kakak aku cakap, 'Kalau nampak perempuan x pakai tudung.. cakap mcm ni, "Alamak terdedah kemaluan kau".." pergh.. azab giler kut kalau dengar.. tapi sapa yg berani cakap aku tabik r.. haha

muhammadafiq:) said...

HAHA.adoi, sape lah bernai nak cakap mcam tu. lempang yang dapat kang.adoii.

islamic neutron said...

agak r... lempang gak yg dapat.. tapi itulah harga yg dibayar demi secebis keberanian.. hu3x.. tapi kalau nak cakap depan2 org ramai mmg celaka gak la sebab dah memalukan namanya.. huhuhu...

muhammadafiq:) said...

nak cakap depan orang ramai takut orang salah anggap.hohooho